کد خبر: 1213303
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
فریدون حسن

در خبر‌ها آمده بود کیومرث هاشمی، وزیر ورزش پس از چند ماه حضور در این پست، تغییرات مهم و اساسی را کلید زد و تصمیم به انتخاب دو معاون جدید گرفت. اصلاً عجله نکنید؛ زیاد هم ذوق‌زده نشوید، چون قرار نیست اتفاقی بیفتد، آش همان آش است و کاسه همان کاسه. در یک کلام اصلاً تغییری در کار نیست فقط چند جابه‌جایی صورت می‌گیرد و مدیران امتحان پس‌داده وزارت‌نشین بعد از چند سال حضور کاملاً ناموفق در پست‌های قبلی به پست‌های جدید می‌روند تا ضربات جبران‌ناپذیر دیگری را بر پیکر ورزش ایران وارد کنند. 
برای درک بهتر مسئله لازم است بدانید که برابر آنچه کیومرث هاشمی با سروصدای زیاد آن را تغییرات و چینش مدیریتی عنوان می‌کند، سیدمحمدشروین اسبقیان به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و سینا کلهر به عنوان معاون امور جوانان منصوب شده‌اند. شنیده می‌شود رسول منعم، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها نیز قرار است مسئولیت قبلی اسبقیان به عنوان مدیرکل حوزه وزارتی را برعهده بگیرد. سیروس احمدی که هم‌اکنون مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌هاست، گزینه جانشینی برنا فیروزی برای پست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش به‌شمار می‌رود. طاهره علی‌آبادی جای مریم کاظمی‌پور را در معاونت توسعه ورزش بانوان می‌گیرد و در نهایت برای ریاست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نام سیدحسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته به میان آمده است. 
دقت کردید؛ واقعاً هیچ اتفاقی نیفتاده است. فقط سؤال مهمی که در این میان مطرح می‌شود، این است که چطور قرار است آدم‌هایی که در پست‌های قبلی خود تقریباً هیچ کار مثمرثمری انجام نداده‌اند در پست‌های جدید تحول ایجاد کنند؟! 
به عنوان مثال رئیس سابق فدراسیون کاراته چه سنخیتی با توسعه و نگهداری اماکن ورزشی دارد! همین یک نمونه کافیست تا متوجه شویم موضع اصلاً انجام تغییرات برای اصلاح امر ورزش نیست. ورزش با همان مدیران که حالا با هم جابه‌جا شده‌اند در همان ریل همیشگی خود حرکت خواهد کرد، بدون اینکه کوچک‌ترین تغییری در روند آن دیده شود. 
البته به این نکته مهم هم باید توجه داشت که ایراد از مدیران زیردستی نیست، بلکه ایراد را باید از رأس هرم ورزش گرفت که با گذشت بیش از شش ماه از حضور در وزارت هنوز هیچ کاری انجام نداده است و نهایتاً به این رسیده که چند مدیر زیردست خود را از پستی به پست دیگر جابه‌جا کند. کیومرث هاشمی همین چند روز پیش تصمیم به انحلال معاونت فرهنگی وزرات ورزش گرفته بود، اما وقتی با حجم انتقاد‌ها روبه‌رو شد تغییر موضع داد و حالا از ادامه کار این معاونت با قدرت کامل حرف می‌زند! انجام این جابه‌جایی‌ها که کوچک‌ترین تأثیری در رشد و ارتقا ورزش کشور هم ندارد در راستای همان مسئله است. جای تأسف است که وزیر ورزش تنها برای اینکه نشان دهد مشغول کار است رو به انجام کار‌های بیهوده و بی‌اثر آورده، والا بر هیچ کس پوشیده نیست که بخش اعظم مشکلات ورزش کشور به بی‌کفایتی و ناکارآمدی مدیران فعلی ورزش برمی‌گردد، همان مدیرانی که کیومرث هاشمی به جای تغییر دادنشان فقط آن‌ها را جابه‌جا می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار